Beperkt treinverkeer tussen Den Haag en Rotterdam
Nieuws
Bijgewerkt
Tussen Den Haag en Rotterdam reden in de ochtendspits van maandag 4 november geen treinen. Na de werkzaamheden van afgelopen weekend werden meerdere storingen geconstateerd. De treindienst tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal is inmiddels grotendeels opgestart. De laatste storingen worden na de avondspits hersteld.
Update | 5 november
De laatste storing op het traject is in de nacht van 4 op 5 november opgelost. Alle treinen rijden sinds deze ochtend weer tussen Den Haag HS en Rotterdam. Bij één van de sporen op Delft Campus moet nog enig herstelwerk uitgevoerd worden, daarom kunnen hier heel beperkt treinen overheen rijden met een snelheid van maximaal 20 km/u.
Werkzaamheden
Het was een vervelend begin van de dag voor reizigers op dit traject. Want de afgelopen tijd hadden die al te maken met langere reistijden en drukte. Wij werkten van 22 oktober tot vanochtend vroeg samen met Strukton aan het spoor in Schiedam, Delft en Rijswijk. De werkzaamheden zijn onderdeel van het project PHS Rijswijk – Rotterdam. Met dit project zorgen we ervoor dat er meer treinen kunnen gaan rijden. Dat is nodig omdat het aantal reizigers groeit. We willen meer en langere treinen kunnen laten rijden.
Sneller door de bocht
In Schiedam werkten we onder andere aan een bochtverruiming. Daardoor kunnen treinen sneller door de bocht rijden. Op het station zelf en aan de oostkant richting Rotterdam werkten we onder andere aan de installatie van nieuwe bovenleidingen, seinen, wissels, kabels en leidingen. We hebben de railinzetplaats aan de Horvathweg afgemaakt. Dat is een plek waar werk- en inspectievoertuigen op het spoor geplaatst kunnen worden.
In het weekend van 2 en 3 november werkten we ook tussen Rijswijk en Delft Campus aan bovenleiding, treinbeveiliging en kabels en leidingen. Hiermee rondden we de werkzaamheden van afgelopen zomer af. In maart 2025 volgt nog een laatste periode van 16 dagen van werkzaamheden voor dit project.
Rijswijk - Rotterdam
Ieder jaar reizen steeds meer mensen met de trein. Die groei zet de komende jaren door en concentreert zich vooral op het woon-werkverkeer in de spits en op de drukke routes van en naar de grote steden. Zo ook tussen Den Haag en Rotterdam.
Lees meer over het PHS Rijswijk-Rotterdam Lees meer over het PHS Rijswijk-Rotterdam
We werken in 2024 vaker en langer aan het spoor dan ooit tevoren, voor beter en meer treinverkeer. Dit brengt steeds grotere uitdagingen met zich mee.
Lees hoe we hiermee omgaan →
Meer nieuws
-
Kap- en snoeiwerk westzijde station Nijmegen
19 december 2024
-
Groot onderhoud station Hoorn
9 december 2024
-
Sinterklaascadeau op Amsterdam Centraal: nieuwe roltrappen UK Terminal
6 december 2024