Bronzen Esprix Award voor ProRail campagne
Nieuws
Het Nederlandse spoornetwerk is het meest complexe ter wereld. Daarom zoekt ProRail continu naar de beste vakmensen. Om hen te overtuigen bij ProRail te komen werken voeren wij campagne waarin we laten zien wat we doen op het gebied van duurzaamheid, vernieuwingswerk, veiligheid en innovatie. Deze ProRail-campagne heeft de bronzen Esprix Award 2018 gewonnen.
Pro en Anti
De non-profit ProRail-campagne van 2017 valt in de smaak bij de deskundigen en dat terwijl de concurrentie niet mals was. Onder andere Albert Heijn met de moestuincampagne, KPN en ING waren geduchte tegenstanders. Woensdagavond 23 mei mocht ProRail de bronzen Esprix Award in de prijzenkast zetten voor de Pro en Anti campagne. De Esprix Award wordt jaarlijkse uitgreikt voor de beste communicatiecampagnes. Wij zijn trots op deze award.
Prijzen en nominaties
Onze campagnes vallen regelmatig in de prijzen. De ProRail-campagne met de radiocommercial ‘Koebel’ werd in 2013 gekozen tot beste reclamespot in de categorie Non-profit. In de commercial word je gevraagd hoe vaak je een koebel hoort. In datzelfde jaar 'wonnen' wij ook de prijs voor de irritantste radiospot. In de spot hoorde je 30 seconden lang een overwegbel rinkelen. In 2014 werd onze radiocommercial twee maal genomineerd.
Campagne voeren blijft nodig
Prijzen winnen is natuurlijk mooi. Maar wat we vooral belangrijk vinden is dat de boodschap achter de campagnes in de spotlights wordt gezet. Bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid op en rond het spoor. Hoe vaker onze boodschap wordt herhaald, hoe meer we hopen dat deze tussen de oren van weggebruikers en spoorlopers blijft hangen. Want helaas zien we nog veel te vaak dat er door onveilig gedrag ongelukken op het spoor gebeuren.