Station Buitenpost probeert nieuw informatiepunt uit
Nieuws
Op station Buitenpost staat sinds vorige week een geheel nieuw informatiepunt. Het moet de herkenbaarheid van het station en de vindbaarheid van vertrek- en aankomstinformatie op het station vergroten, want door het informatiepunt is nu alles op een plek terug te vinden. Het gaat om een pilot en door middel van reizigersonderzoek meten we of het informatiepunt daadwerkelijk aan de verwachtingen voldoet.
Stationsvoorzieningen
Het informatiepunt is de plek waar reizigers informatie kunnen vinden over de stationsvoorzieningen en over het vervolg van de reis, of dit nu per trein, bus of lopend is. Daarnaast kan er op het informatiepunt stadsinformatie worden opgenomen (bijvoorbeeld een stadsplattegrond) of toeristische informatie worden getoond.
Uit analyse is gebleken dat er 168 stationslocaties in aanmerking zouden komen voor zo’n informatiepunt. Dat zijn stations waar de herkenbaarheid van het station of de entree voor verbetering vatbaar is. Als de pilot slaagt zal het informatiepunt op meer stations verschijnen.
Samenwerking
Het informatiepunt is ontwikkeld in nauwe samenwerking tussen ProRail, NS Stations, concessieverleners en reizigersvervoerders.
Meer nieuws
-
Leiden Centraal heeft nu ook een XL-reisinformatiescherm
10 mei 2021
-
ProRail zet alle stationsklokken op wintertijd
24 oktober 2019
-
Eind 2019 op de stations: het vernieuwde klapperbord
10 juli 2019