Fotoblog: wat deed ProRail bij Schiphol?
Nieuws
In het weekend van 16 en 17 april is hard gewerkt op en rond Schiphol. Zo vernieuwt ProRail het spoor rond de luchthaven. En tegelijkertijd verbeteren we de toegang tot de perrons van station Schiphol Airport.
Meer treinen, meer reizigers
ProRail is al een paar jaar bezig met de spoorverdubbeling tussen Schiphol Airport en Duivendrecht. Het project OV Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad (OVSAAL) is eind van dit jaar klaar. Dan kunnen er meer treinen rijden van en naar de luchthaven. Omdat station Schiphol Airport al een druk knooppunt is en naar verwachting drukker wordt, voeren we nu ook maatregelen uit op de perrons. We maken meer ruimte zodat reizigers de perrons sneller kunnen verlaten. Daarom passen we de roltrappen en hellingbanen aan. Hellingbanen zijn de platte roltrappen waar je makkelijk met je koffer op kunt staan. De verbeteringen op station Schiphol Airport moeten ook dit jaar af zijn.
Werk aan het spoor slim combineren
Afgelopen weekend konden er veel minder treinen rijden van en naar Schiphol. Wij noemen dat een 'buitendienststelling' van het spoor. En een buitendienststelling moet je zo goed mogelijk benutten. Daarom combineert ProRail zoveel mogelijk werkzaamheden op diverse locaties. Zo werkten we aan de bovenleiding bij station Duivendrecht en tegelijkertijd aan de perrons op station Schiphol Airport.