Laatste stukje spoorverdubbeling Utrecht - Woerden van start
Nieuws
Onlangs heeft ProRail met BAM Infra de overeenkomst getekend voor de spooruitbreiding tussen Utrecht Centraal en Utrecht Leidsche Rijn. Het spoor wordt verdubbeld en er komt een nieuwe brug over het Amsterdam- Rijnkanaal. Met deze spooruitbreiding wordt het laatste stuk in de corridor Utrecht-Gouda verdubbeld.
Stillere spoorbrug
BAM start medio 2016 met de werkzaamheden en eind 2018 is het klaar. De nieuwe stillere brug komt tussen de bestaande verkeersbrug en bestaande spoorbrug te liggen. Als de nieuwe brug op z'n plaats ligt, maakt ProRail de bestaande spoorbrug stiller. Eind 2018 is het laatste stukje viersporigheid een feit is en de ontbrekende schakel ingevuld, zodat er meer treinen kunnen rijden. Goed voor de reiziger!
ProRail vernieuwt
Nederland heeft één van de drukst bereden sporen ter wereld. Deze groei zet in de toekomst door. Daarom vernieuwt ProRail het spoor. We bouwen nieuwe reizigerstunnels, stationsgebouwen en perrons. Ook werken we aan voorzieningen zoals fietsenstallingen en liften. We investeren in nieuwe spoorrails, wissels en technische apparatuur. En met dive-unders en fly-overs richten we het spoor op knooppunten slimmer in. Daardoor kan het treinverkeer soepeler doorstromen. Bekijk het overzicht van onze projecten.