Ondertussen in Oudenbosch
Nieuws
De bouw van de nieuwe spoorwegonderdoorgang in Oudenbosch gaat de laatste fase in. ProRail en aannemer Ippel zijn klaar met de zogeheten ruwbouw. De onderdoorgang wordt daarom vandaag overgedragen aan de gemeente die de weg er doorheen gaat aanleggen.
De 315 meter lange tunnel wordt onderdeel van een nieuwe rondweg die de kern van Oudenbosch gaat ontlasten van de huidige verkeersdruk. De bouw startte in februari 2014 en het hoogtepunt was het inschuiven van een 1,1 miljoen wegende betonnen plaat van 35 meter bij 12 meter die het dak vormt van de huidige onderdoorgang. Dat gebeurde in een recordtijd in september 2014. Nu de taak van ProRail en aannemer Ippel erop zit, neemt de gemeente het roer over. Zij gaan er onder meer voor zorgen dat de tunnel wordt geasfalteerd.
Trouwe en bijzondere volger
Sinds de start wordt de bouw van de nieuwe onderdoorgang gevolgd door tekenaar Piet Bruijns uit Oudenbosch. Hij legt de bouw op geheel eigen wijze vast en stuurde ons wederom een paar prachtige tekeningen die we graag met u willen delen.
Veilige en duurzame oplossing
ProRail is blij met de aanleg van een nieuwe onderdoorgang. Het is voor het auto- en treinverkeer de meest veilige en duurzame oplossing. Veilig omdat er geen risico meer bestaat op ongelukken doordat treinen en auto's elkaar ongelijkvloers kruisen. Duurzaam omdat er in tegenstelling tot een overweg bij een onderdoorgang geen risico bestaat op storingen waar trein- en wegverkeer last van kunnen hebben.