Paaswerk in Coevorden
Nieuws
Op de dag voor Pasen beginnen we met een race tegen de klok. De naast het spoor voorgebouwde voetgangerstunnel schuiven we dit weekend naar zijn definitieve plek in het spoor. Op dinsdagmorgen moet dit werk gereed zijn voor de eerste trein van die dag.
800 ton op een schuifbaan
Voordat de 800.000 kilogram zwaar wegende betonnen tunnelbak op reis gaat naar zijn eindbestemming dertig meter verderop, verwijderen we eerst het spoor. Daarom rijden er dit weekend bussen in plaats van treinen op het traject tussen Emmen en Zwolle. Daarna graven we de ondergrond af. Deze grond brengen we naar een depot en een gedeelte komt later weer terug. In de nacht van zaterdag 20 op zondag 21 april zal de tunnelmoot met een gangetje van zo'n 10 meter per uur de afstand naar het spoor afleggen. Na aankomst brengen we de grond weer terug en begint het terugbouwen van het spoor op maandag 22 april.
Kijklocatie en webcam
Wilt u het werk komen bekijken? Dat kan! Naast het voormalige Van Gend en Loosgebouw richten we een kijklocatie in. Op deze plek heeft u het beste zicht op de werkzaamheden. Ook is er een webcam, dus zijn de vorderingen ook vanuit de eigen stoel te volgen.
Gevolgen voor het treinverkeer
Tijdens de werkzaamheden rijden er bussen in plaats van treinen tussen Emmen en Mariƫnberg. Wilt u reizen met het OV? Kijk dan voor actuele reisinformatie op www.ns.nl of www.vechtdallijnen.nl.
Meer nieuws
-
Kap- en snoeiwerk westzijde station Nijmegen
19 december 2024
-
Groot onderhoud station Hoorn
9 december 2024
-
Sinterklaascadeau op Amsterdam Centraal: nieuwe roltrappen UK Terminal
6 december 2024