Roltrappen voor nieuw ondergronds perron station Delft
Nieuws
Steeds meer mensen pakken de trein tussen Den Haag en Rotterdam. Als we het spoor niet aanpassen ontstaan er – net als op de weg – flinke files. Om alle reizigers op tijd naar hun bestemming te brengen, moeten er meer treinen kunnen rijden. Daarom breiden we het station van Delft uit met een extra perron en twee sporen.
Twee extra sporen
Alweer? Het was in 2015 dat het station van Delft helemaal is vernieuwd. De stationshal kwam samen met het stadskantoor van de gemeente in een nieuw gebouw. En de sporen, tot dan toe in het straatbeeld, verdwenen onder de grond.
Tegelijkertijd werd een extra tunnelbuis aangelegd, waarvan het casco begin 2018 klaar was. In die tunnelbuis leggen we nu die twee extra sporen aan. En we bouwen een nieuw perron en sluiten dat aan op de stationshal. In feite een kopie van het huidige perron.
Dat nieuwe perron moet natuurlijk ook trappen, roltrappen en liften krijgen. Op 5 en 6 juni hebben we de roltrappen geïnstalleerd. Dat is nog niet zo makkelijk, de perrons liggen onder de grond, dus de werkhoogte is beperkt. Klik op de foto’s om te zien hoe we dat deden.
Meer nieuws
-
Informatieavond in Heino over werkzaamheden aan station
15 april 2025
-
K_Dekker vervangt zinker met ProRail-kabels in Amsterdam
14 april 2025
-
Sneller thuis dankzij beter spoor tussen Den Haag en Rotterdam
14 april 2025