Roltrappen voor nieuw ondergronds perron station Delft
Nieuws
Steeds meer mensen pakken de trein tussen Den Haag en Rotterdam. Als we het spoor niet aanpassen ontstaan er – net als op de weg – flinke files. Om alle reizigers op tijd naar hun bestemming te brengen, moeten er meer treinen kunnen rijden. Daarom breiden we het station van Delft uit met een extra perron en twee sporen.
Twee extra sporen
Alweer? Het was in 2015 dat het station van Delft helemaal is vernieuwd. De stationshal kwam samen met het stadskantoor van de gemeente in een nieuw gebouw. En de sporen, tot dan toe in het straatbeeld, verdwenen onder de grond.
Tegelijkertijd werd een extra tunnelbuis aangelegd, waarvan het casco begin 2018 klaar was. In die tunnelbuis leggen we nu die twee extra sporen aan. En we bouwen een nieuw perron en sluiten dat aan op de stationshal. In feite een kopie van het huidige perron.
Dat nieuwe perron moet natuurlijk ook trappen, roltrappen en liften krijgen. Op 5 en 6 juni hebben we de roltrappen geïnstalleerd. Dat is nog niet zo makkelijk, de perrons liggen onder de grond, dus de werkhoogte is beperkt. Klik op de foto’s om te zien hoe we dat deden.
Meer nieuws
-
Groot onderhoud tussen Doetinchem en Winterswijk
29 oktober 2024
-
Nieuwe dwarsliggers en spoorstaven voor traject Breda-Tilburg
23 oktober 2024
-
Werkzaamheden tussen Almelo en Mariënberg: geen trein maar bus
22 oktober 2024