Tunnel Oisterwijk bijna klaar om te schuiven
Nieuws
Station Oisterwijk wordt flink vernieuwd. Het derde spoor wordt verwijderd en het overpad wordt vervangen door een tunnel. De ruwbouw daarvan staat al klaar naast het spoor en wordt in de herfstvakantie door ProRail en aannemer BAM op zijn plek geschoven.
Inschuiven onderdoorgang
Om de tunnel op zijn plek te schuiven, wordt er met graafmachines straks een gat in het spoor gemaakt. Als dit groot genoeg is, wordt de tunnel op zijn plek geschoven. Dat zal ergens in de eerste dagen van de herfstvakantie gaan gebeuren. Als de tunnel op zijn plek ligt, wordt het spoor weer teruggebouwd zodat de treinen er weer overheen kunnen rijden.
Liften eind december gereed
Na de herfstvakantie kunnen reizigers meteen gebruik maken van de nieuwe tunnel om de perrons te bereiken. Dat geldt echter nog niet voor de liften. Deze moeten nog worden afgebouwd en worden naar verwachting eind dit jaar in gebruik genomen.
Tijdelijk toegangspad Schijfstraat
Totdat de liften klaar zijn, is perron 1 voor mensen die slecht ter been zijn alleen bereikbaar via de centrumzijde. Het aan de overkant gelegen perron 2 is alleen bereikbaar via de Schijfstraat. Hier ligt een tijdelijk toegangspad naar het perron met een hellingbaan.
Overwegen aangepakt
Doordat het derde spoor verdwijnt, worden ook de nabijgelegen overwegen smaller. Daarom pakken we die ook meteen aan. Bij de overweg Blokshekken krijgen fietsers en voetgangers een eigen overgang. Bij de overweg Heusdensebaan wijzigt de verkeerssituatie.
Fietsenstalling en fietspad
De bouw van de fietsenstalling aan de noordzijde van het station start begin 2018. De gemeente Oisterwijk legt hier een fietspad aan. Hiermee wordt de noordzijde van het station goed bereikbaar voor fietsers vanaf de Almijstraat/Schijfstraat.
Gevolgen voor het treinverkeer
De werkzaamheden in de herfstvakantie hebben grote gevolgen voor het treinverkeer. Plan uw reis vooraf op www.ns.nl/reisplanner.