Baanverbetering Delft-Schiedam : Nieuwe ontwikkelingen

ProRail werkte aan een ontwerp om de spoorbaan tussen station Delft Campus en Schiedam voor 2029 te verstevigen. Dit ontwerp was nodig, omdat in 2020 uit onderzoek bleek dat de spoorbaan op dit traject onvoldoende sterk zou zijn om een vijfde en zesde sprinter met maximale snelheid te laten rijden.

De tekst op deze pagina is bijgewerkt op: 16 oktober 2024.

Onderzoeken

Intussen heeft ProRail de afgelopen twee jaar de spoorbaan gemonitord en nadere onderzoeken gedaan. Hieruit blijkt dat het rijden van meer treinen minder impact heeft op de spoorbaan dan eerder verwacht. Met deze nieuwe inzichten zal het niet meer nodig zijn om maatregelen te treffen op het gehele tracé van ongeveer 9km. Slechts enkele plekken vragen nadere aandacht. Dat is goed nieuws omdat er minder hinder zal zijn voor de omgeving en voor de reiziger.

ProRail bepaalt de komende drie maanden (tot eind 2024) welke alternatieve maatregelen nodig zijn.

Spoorwerkcheck

Woon of werk je binnen 300 meter van het spoor? Maak dan gebruik van onze spoorwerkcheck. Je ziet direct welke werkzaamheden in jouw buurt gepland staan.

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers en letters en geen spatie

Dit veld is verplicht en accepteert alleen cijfers