Zaltbommel-Hedel : Meer treinen tussen Zaltbommel en Hedel
Elke tien minuten een reizigerstrein op de drukste trajecten. Om dit 'spoorboekloze' reizen op mogelijk te maken, is landelijk gekeken welke aanpassingen hiervoor nodig zijn. Op het traject Meteren-Boxtel gaan meer treinen rijden, ook tussen Zaltbommel en Hedel. ProRail onderzoekt de omgevingseffecten hiervan. Dit zijn bijvoorbeeld onderzoeken naar geluid en trillingen.
- Locatie
- Zaltbommel-Hedel
- Programma
- Hoogfrequent Spoorvervoer
- Startdatum
- 2022
- Einddatum
- 2030
Méér treinen
De veranderingen tussen Zaltbommel en Hedel maken deel uit van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) tussen Meteren en Boxtel. PHS maakt 'spoorboekloos' reizen op drukke trajecten mogelijk. Op het traject Meteren-Boxtel gaan meer treinen rijden.
Meedenken en meepraten
Al sinds 2012 werken we samen met omwonenden en belanghebbenden. Want wij vinden het belangrijk dat zij meedenken en -praten over de plannen. Dat kan in werkgroepen, informatieavonden en een klankbordgroep. Alle verslagen van deze bijeenkomsten staan in de PHS Bibliotheek.
Meer informatie
Op de hoogte blijven?
Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief. Dan krijg je informatie en het laatste nieuws automatisch in je mailbox.
Kaart met 3S-visualisaties
Op de online tracékaart met 3D-visualisaties kun je zien wat er gaat veranderen aan het spoor en in de spooromgeving. De kaart heeft ruim dertig zichtpunten waarop de huidige situatie en de gewijzigde toekomstige situatie is te zien. Op locaties met grote aanpassingen is de nieuwe spooromgeving vanuit een vogelvluchtperspectief te bekijken.
Planning
De aanpassingen en maatregelen in het deelgebied Boxtel-Haaren vallen onder het project PHS Meteren-Boxtel, dat hoort bij het landelijke Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). Meer over de planning van dit project lees je hieronder.
Gerelateerde projecten
-
Aanpassen overwegen
Boxtel
-
Vierde spoor bij 's-Hertogenbosch
’s-Hertogenbosch
-
Verdiepte ligging spoor
Vught
Meer informatie
Elke tien minuten
Elke tien minuten een reizigerstrein op drukke trajecten. Dat is de bedoeling. Dit project is onderdeel van PHS Meteren-Boxtel en dat valt weer onder het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer. Goederentreinen rijden in de toekomst meer via de Betuweroute, richting Den Bosch en Boxtel en verder. Zo ontstaat er op andere sporen plaats voor extra reizigerstreinen.
Nieuws over dit project
-
Uitspraak Raad van State: de gevolgen voor PHS Meteren-Boxtel
8 maart 2023
-
Tracébesluit Meteren-Boxtel, en nu?
23 december 2020
-
Saneringsplan MJPG voor zes gemeenten ter inzage
23 december 2020