: Planning
April 2021
Fase 1: afgerond en in gebruik genomen
April-najaar 2021
Fase 2: bouw
Januari-april 2022
Fase 3: voorbereiding
April-najaar 2022
Fase 3: bouw
Fase 1 en 2
In 2020 startte Dura Vermeer met de werkzaamheden aan het emplacement. In zowel fase 1 als fase 2 zijn er vijf behandel- en opstelsporen gerealiseerd. Hier is ook de boven- en ondergrondse infra aangepast. Om geluidsoverlast van het onderhoud van de treinen tegen te gaan is langs het terrein van fase 1 een geluidsscherm geplaatst.
Fase 3
De laatste fase voert Volker Rail en Infra voor ons uit. Van de huidige vier opstelsporen vervalt er één opstelspoor. Op de ruimte die hierdoor vrijkomt maken we nieuwe, bredere en lagere serviceperrons. Dit is nodig zodat de NS medewerkers veiliger en makkelijker de treinen kunnen schoonmaken. De drie overgebleven opstelsporen maken we langer om langere treinen te kunnen behandelen. Er is in de nieuwe situatie immers één opstelspoor minder.