Rails naar de race : Rails naar de race: Spoor in topconditie
Ingrid Burkels maakte, samen met onze inspecteurs en aannemers, de infrastructuur en spoorterreinen klaar voor het Formule 1-weekend.
Belasting voor het spoor
“Het spoor ligt er, treinen zijn er ook. Dus wat is het probleem met die Formule 1-dienstregeling, zou je denken. Nou... normaal rijden op dit traject maximaal zes treinen per uur. Dit weekend zijn dat er twaalf. En dat is best wel een belasting voor zowel het spoor als alles wat er omheen ligt. Als er één bolletje stuk is waardoor één sein niet op groen gaat, is dat desastreus voor de hele planning. Dus alles moet in topconditie zijn."
Even voorstellen
Wie? Ingrid Burkels
Functie? Operationeel manager bij ProRail
Wat? Ingrid maakte, samen met inspecteurs, vakspecialisten en aannemers, de infrastructuur en spoorterreinen klaar voor het Formule 1-weekend
Geen risico
"Onderhoud dat kort voor de Formule 1 gepland stond, hebben we vervroegd. We kunnen niet het risico lopen dat daarbij wat misgaat. De infrastructuur is in topconditie en alle wissels zijn gecontroleerd. Van die wissels wordt straks drie dagen lang volle bak gebruikgemaakt. Om te checken wat dat doet, laten we ze vijf nachten voor de Formule 1 flink omlopen. En gaat er toch wat mis, dan staan monteurs dit weekend klaar om eventuele storingen snel te verhelpen."
Allerleukste team
"Ja, ik klink heel enthousiast over het Formule 1-weekend. Maar ik spreek met dezelfde energie over een standaard werkdag. Mijn werk is bijzonder divers en echt heel erg leuk. Ik zit in het allerleukste team en werk niet alleen samen met ProRailcollega’s, maar ook met andere partijen, binnen en buiten. En je moet als operationeel manager goed kunnen werken onder druk. Maar als ik daar niet van hield, zat ik niet in de dagelijkse operatie.”