Wat zijn de uitgangspunten van het LVO?
Veelgestelde vraag
De belangrijkste uitgangspunten van het LVO zijn:
- Wegbeheerders/decentrale overheden zijn verantwoordelijk voor minstens 50 procent cofinanciering.
- Een integrale, vernieuwende benadering van de aanpak van overwegen. Deze benadering heeft als doel het vergroten van veiligheid en doorstroming van zowel spoor- als wegverkeer. En dat in een bredere ruimtelijke context van de overweg.
- Samen met decentrale overheden en andere betrokken partijen zoeken naar kosteneffectieve, innovatieve en waar mogelijk generieke maatregelen.
- Het realiseren van verbeteringen op zoveel mogelijk overwegen. Het LVO richt zich vooral op die overwegen met het meeste verbeterpotentieel.
Om het verbeterpotentieel te bepalen, hanteren wij een afwegingskader. Binnen dit kader maken wij vier afwegingen:
- Wat doet deze mogelijke maatregel voor de veiligheid?
- Wat doet deze mogelijke maatregel voor de doorstroming?
- Wat is er te zeggen over de kosteneffectiviteit?
- Wat is de maatschappelijke impact?
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Welke gevolgen zijn er voor het groen bij overweg Biljoen in Velp?
- Komt er verlichting bij overweg Biljoen in Velp?
- Wat is een landbouwsluis?
- Wat gebeurt er met overweg Biljoen in Velp?
- Worden er overwegen in Rheden afgesloten?
- Wat is de planning van de verbetermaatregelen overwegen Rheden?
- Maakt overweg Mauritusstraat deel uit van project Rheden?
- Welke NABO's vallen onder project Rheden?
- Zijn er treinvrije periodes nodig?
- Hoe blijf ik op de hoogte van project Rheden?
- Welke overwegen maken deel uit van het project Rheden?
- Hoe lang duurt het project verbetermaatregelen overwegen Rheden?