Een overzicht : Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen over het Nederlandse spoor, over stations en ons werk. Gebruik de zoekfunctie om direct de antwoorden te vinden op jouw specifieke vragen.
- Welke ambities heeft ProRail voor liften en toegankelijkheid?
- Hoe gaan jullie vandalisme aan liften tegen?
- Heb ik recht op de aanwezigheid van een werkende lift op het station?
- Wie is verantwoordelijk voor de liften op stations?
- Wat doe ik als ik afhankelijk ben van een lift die kapot is?
- Wat gebeurt er als een lift in storing komt?
- Waarom zijn er zoveel liften defect op stations?
- Waar kan ik een voelbare plattegrond voelen of bestellen?
- Van welk stations zijn voelbare stationsplattegronden beschikbaar?
- Wanneer is 'mijn' station geheel toegankelijk voor reizigers met een functiebeperking?
- Krijgen stations als eerste schaarse onderdelen voor defecte liften? Of gaan andere liften voor?
- Welk alternatief bieden jullie als een lift defect is?