Besluit Bestuurlijk Overleg
Nieuws
Met het project OV SAAL Middellange Termijn zullen treinen op de verbinding Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad zó frequent gaan rijden, dat er spoorboekloos gereisd kan worden. Het project kent als belangrijkste maatregel een spooruitbreiding van 6 naar 8 sporen bij station Weesp. Met deze uitbreiding kan de Intercitytrein de stoptrein bij station Weesp passeren.
Op dinsdag 31 mei 2016 is in een Bestuurlijk Overleg (Gemeente Weesp, Metropool Regio Amsterdam, Ministerie van Infrastructuur en Milieu, NS en ProRail) een besluit genomen over het aantal verder uit te werken varianten.
Besloten is om een tweetal varianten verder uit te werken. Een variant waarbij het station op de huidige locatie blijft liggen en een variant waarbij het station circa 150 meter wordt verplaatst. Daarnaast wordt in detail bekeken op welke wijze de gecombineerde tunnel (reizigers, voetgangers en fietsers) kan worden ingepast. Voor meer informatie lees de nieuwsbrief van juni.(pdf).
Meer nieuws
-
Bijgewerkt Meeste spoorprestaties boven afgesproken bodemwaarden
20 december 2024
-
Hans Smits stopt als directeur Verkeersleiding
12 december 2024
-
ProRail bereikt definitief cao-akkoord met vakbonden
10 december 2024