In mei eerste ‘indienststellingsstap’
Nieuws
In mei staat in Zevenaar een negendaagse treinvrije periode gepland om te kunnen werken aan wissels, bovenleiding en bekabeling van het derde spoor. Wat betekent deze ‘klapper’ van 219 uur voor ProRail en aannemer Dura Vermeer?
Dirk van Ginkel is bouwmanager van ProRail. “Voor ons begon alles al in 2016 met het aanvragen van treinvrije periodes en de aanbesteding voor een aannemer. Dat werd Dura Vermeer. Inmiddels hebben we ook enkele voorbereidende weekenden achter de rug, waarin we alvast een nieuwe draagconstructie voor de bovenleiding hebben geplaatst voor de overspanning die van twee naar drie sporen gaat.”
Jaap van der Star is uitvoeringsmanager namens Dura Vermeer. “In 2017 kregen wij van ProRail een eisenpakket voor de uitvoering, aan de hand waarvan wij hebben bepaald wat we concreet gaan bouwen. Er zijn drie zogenoemde indienststellingsstappen. De eerste in mei, de tweede in juli en de derde in november. Na die laatste gaat het derde spoor ook formeel in dienst. In mei werken we met een planning op uurniveau voor elk van de 219 uur, want in de spoorbranche zijn deadlines heilig. Seintechnisch hebben we er ook een mooie kluif aan. Voor ons een leuke uitdaging en je krijgt er veel energie van als het ook allemaal lukt.”
De eerste indienststellingsstap duurt van zaterdag 19 mei (02.00 uur) tot maandag 28 mei (05.00 uur).
De werkzaamheden zijn vanaf 19 mei te volgen via een webcam op www.prorail.nl/zevenaar
Meer nieuws
-
Kap- en snoeiwerk westzijde station Nijmegen
19 december 2024
-
Groot onderhoud station Hoorn
9 december 2024
-
Sinterklaascadeau op Amsterdam Centraal: nieuwe roltrappen UK Terminal
6 december 2024