Spoorwerk en tegeltje wisselen op Den Haag Centraal
Nieuws
Op Den Haag Centraal is aan sporen en perrons gewerkt van 9 tot en met 13 maart. Dit hoort bij de grote vernieuwing en herinrichting van het emplacement. Omdat ook perron 9 tijdelijk afgesloten was, konden we daar gelijk ‘vieze tegels’ uitwisselen. Samen met aannemer BAM werkten we de afgelopen vijf dagen onder andere aan bovenleidingen, treinbeveiliging en aan kabels en leidingen. We hebben spoor vernieuwd, én het gehele perron 10 buiten de perronkap.
Vieze vlek spoor 9
Menig treinreiziger was het opgevallen: op perron 9 lag een grote vieze vlek. De vlek was zo bekend dat hij een eigen Instagramaccount kreeg: viezevlekspoor9, met maar liefst 2.500 volgers. De vlek ontstond door een lek in de bodem van het busplatform boven het station. Hoogste tijd dus om de vieze tegels te vervangen door nieuwe.
Vragenlijst
Wij zijn benieuwd hoe je de werkzaamheden op Den Haag Centraal ervaren hebt. Heb je er last van gehad? En (hoe) wil je op de hoogte gehouden worden over het vervolg? Jouw mening helpt ons bij het beter uitvoeren van de werkzaamheden in de komende jaren. Wij nodigen je daarom uit om de vragenlijst in te vullen.
Vul de vragenlijst in Vul de vragenlijst in
Spoorlayout Den Haag
De werkzaamheden zijn onderdeel van een geheel nieuwe spoorlayout op Den Haag Centraal. Die maakt het mogelijk om straks meer treinen te rijden en de rijsnelheid te verhogen. Daardoor wordt de betrouwbaarheid van de dienstregeling beter. Voor reizigers betekent dat nog makkelijk en prettiger reizen tussen Den Haag en steden als Leiden, Gouda en Rotterdam.
Meer nieuws
-
Eerste keuzes voor toekomst spoorlijn Leiden – Dordrecht gemaakt
18 december 2024
-
Planuitwerking voor nieuw station Rotterdam Stadionpark van start
29 november 2024
-
Geen treinverkeer tussen Vlissingen en Middelburg
11 november 2024