Waarom berekenen we geluid in plaats van het te meten?
Veelgestelde vraag
De belangrijkste reden om geluid vooral te berékenen, is dat we met metingen geen voorspellingen kunnen doen.
Het geluidseffect van veranderingen – bijvoorbeeld aan de infrastructuur of de dienstregeling - kunnen we dus alleen berekenen. Geluidsmetingen gebruiken we soms wel om achteraf te controleren of de uitgangspunten van de berekeningen correct waren.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Wat is dat piepende geluid als er een trein door een bocht rijdt?
- Welke stappen zet ProRail om het MJPG in mijn gemeente uit te voeren?
- Wat is er sinds de start van het MJPG (in 2012) gebeurd?
- Wat is de planning voor de aanbesteding van raildempers voor het MJPG?
- Wat is de planning voor gevelisolatie van het MJPG?
- Wat is de planning voor de geluidsschermen van het MJPG?
- Wat is de planning van de bouwwerkzaamheden voor het MJPG?
- Wanneer is het proces met de saneringsplannen voor het MJPG afgerond?
- Welke maatregelen neemt ProRail tegen geluidsoverlast van treinen?
- Hebben testritten op de HSL invloed op het plaatsen van geluidsschermen?
- Waarom wacht NS niet met testen totdat er geluidsschermen zijn geplaatst?
- Kunnen testritten op de HSL gecombineerd worden met onderhoudswerk?