Waarom wacht NS niet met testen totdat er geluidsschermen zijn geplaatst?
Veelgestelde vraag
NS voert testritten uit met nieuwe intercity's op de hogesnelheidslijn. Dat levert op enkele plekken langs de hogesnelheidslijn geluidhinder op.
Het plaatsen van geluidsschermen duurt echter langer dan gepland. Hier liggen diverse factoren aan ten grondslag. Onder meer de complexiteit van het contract met de aannemer en het feit dat het plaatsen van geluidsschermen technisch complex is.
Het laten testen van de nieuwe intercity's heeft echter zo'n grote maatschappelijke meerwaarde dat de testritten niet kunnen wachten.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Hebben testritten op de HSL invloed op het plaatsen van geluidsschermen?
- Kunnen testritten op de HSL gecombineerd worden met onderhoudswerk?
- Zijn de nieuwe intercity's op de HSL stiller?
- Wat is de verwachte geluidsoverlast van testritten op de HSL?
- Hoe beperkt NS de hinder van de testritten op de HSL?
- Waarom vinden testritten op de HSL 's nachts plaats?
- Kan NS minder testritten uitvoeren op de HSL?
- Kan NS testritten op de HSL spreiden?
- Waarom test NS de nieuwe intercity's op de HSL?
- Hoeveel testritten vinden plaats op de HSL?
- Welke treinen test NS op de HSL?
- Ik heb hinder van het geluid van de HSL