Zijn er weleens incidenten met gevaarlijke stoffen op het spoor?
Veelgestelde vraag
We proberen incidenten met gevaarlijke stoffen zoveel mogelijk te voorkomen. En gelukkig verloopt het vervoer in het overgrote deel van de gevallen ook vlekkeloos.
Grote incidenten zijn zeldzaam – en gelukkig tot nog toe altijd zonder dodelijke slachtoffers geweest. Heel soms is er sprake van een zogenaamde 'druppellekkage'. Er lekt dan een kleine hoeveelheid vloeistof uit de afsluiter van de ketel waarin een vloeistof vervoerd wordt. Dit kan overigens ook bij transport over de weg of het water gebeuren. Een druppellekkage is meestal snel verholpen. ProRail heeft speciaal getrainde teams die zulke onregelmatigheden direct kunnen oplossen.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Mag ik nog wel over een openbare onbeveiligde overweg (NABO) rijden?
- Waar kan ik terecht om een oplossing voor een particuliere NABO te bespreken?
- Wat doet ProRail eraan om het sluiten van een onbeveiligde overweg (NABO) te versnellen?
- Waarom sluit ProRail niet alle NABO's direct af?
- Wat is het verschil tussen een openbare en een particuliere overweg (NABO)?
- Waarom wil ProRail van alle overwegen af?
- Wat is de rol van IenW in het programma NABO?
- Wat is de rol van ProRail in het programma NABO?
- Wat is het programma NABO?
- Wat zijn specifieke maatregelen binnen LVO?
- Kan ProRail goederenvervoerders aanspreken op trillingen?
- Wanneer kan ProRail maatregelen nemen bij trillinghinder?