In hoeverre draagt de nieuwe VL/ICB-post bij aan een duurzaam ProRail?
Veelgestelde vraag
De realisatie van de nieuwe VL/ ICB-post draagt bij aan onze missie ProRail Verbindt. Verbetert. Verduurzaamt. Het project heeft hoge ambities op het vlak van duurzaamheid, zoals energieneutraal en circulair bouwen en bijdragen aan een CO2-neutraal spoor.
Circulair bouwen betekent grondstoffen en materialen zo hoogwaardig mogelijk gebruiken en maximaal hergebruiken. Dankzij circulair bouwen vermindert de milieubelasting.
Dit kan door:
- De levensduur van gebouwen te verlengen;
- De grondstoffenketens te sluiten;
- CO2-vermindering.
Lees hier meer over onze duurzaamheidsambities.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Wat is de visie op de nieuwe VL/ICB-post?
- Hoe weet ik of ProRail bij mij in de buurt met glyfosaat heeft gewerkt?
- Wanneer stopt ProRail met het gebruik van chemische middelen, zoals die met glyfosaat?
- Experimenteert ProRail met alternatieve middelen in de praktijk?
- Welke bezwaren zijn er voor de bekende alternatieven voor glyfosaat?
- Wat doet ProRail om over te stappen naar een duurzaam alternatief voor glyfosaat?
- Waarom wil ProRail stoppen met het gebruik van chemische middelen?
- Is glyfosaat schadelijk?
- Mag ProRail chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken?
- Waarom moeten de schouwpaden en ballastbedden van het spoor onkruidvrij blijven?
- Hoe lang gaat een module mee?
- Geeft een groen dak geen verhoogd risico op lekkage en brand?