Wat is de visie op de nieuwe VL/ICB-post?
Veelgestelde vraag
Zowel nu als in de toekomst blijft behoefte aan een VL-post in Rotterdam of nabije omgeving. De toekomstvisie van Verkeersleiding is de goederen- en reizigersprocessen waar mogelijk te integreren.
Door het samenvoegen van de VL-operaties Kijfhoek, Rotterdam en ICB regio Randstad Zuid ontstaat de mogelijkheid tot:
- Directe afstemming tussen het reizigers- en goederenvervoer;
- Verbetering van de be- en bijsturing van de reizigers- en goederenprocessen, met name op de interfaces van het gemengde net en de Betuweroute (werkplekken op de Betuweroute blijven separaat bestaan);
- Snel kunnen evalueren en leren (leerloops) direct na afloop van incidenten;
- Verbetering van de operationele prestaties door kruisbestuiving, zoals de verkorting van de afhandelduur van incidenten.
Station Rotterdam verbindt Europese hoofdsteden en is klaar voor de groei van (internationale) reizigersstromen. De VL/ ICB-post is hier op voorbereid en levert daarnaast een belangrijke bijdrage de concurrentiepositie door de verbinding van de Rotterdamse havens naar het Europese achterland per spoor te verbeteren.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- In hoeverre draagt de nieuwe VL/ICB-post bij aan een duurzaam ProRail?
- Hoe weet ik of ProRail bij mij in de buurt met glyfosaat heeft gewerkt?
- Wanneer stopt ProRail met het gebruik van chemische middelen, zoals die met glyfosaat?
- Experimenteert ProRail met alternatieve middelen in de praktijk?
- Welke bezwaren zijn er voor de bekende alternatieven voor glyfosaat?
- Wat doet ProRail om over te stappen naar een duurzaam alternatief voor glyfosaat?
- Waarom wil ProRail stoppen met het gebruik van chemische middelen?
- Is glyfosaat schadelijk?
- Mag ProRail chemische bestrijdingsmiddelen gebruiken?
- Waarom moeten de schouwpaden en ballastbedden van het spoor onkruidvrij blijven?
- Hoe lang gaat een module mee?
- Geeft een groen dak geen verhoogd risico op lekkage en brand?