Waarom staan overwegbomen schuin?
Veelgestelde vraag
Dit maakt de weggebruiker alerter op de overweg. Dankzij de iets schuine stand van de overwegbomen (85 graden in plaats van 90 graden) lijkt het of ze dalen.
En omdat ze afwijken van de andere verticale zaken in de omgeving (zoals huizen, flatgebouwen, lantaarnpalen) vallen overwegbomen ook meer op. Dit is een landelijke maatregel voor veiligere overwegen.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Mag ik nog wel over een openbare onbeveiligde overweg (NABO) rijden?
- Waar kan ik terecht om een oplossing voor een particuliere NABO te bespreken?
- Wat doet ProRail eraan om het sluiten van een onbeveiligde overweg (NABO) te versnellen?
- Waarom sluit ProRail niet alle NABO's direct af?
- Wat is het verschil tussen een openbare en een particuliere overweg (NABO)?
- Waarom wil ProRail van alle overwegen af?
- Wat is de rol van IenW in het programma NABO?
- Wat is de rol van ProRail in het programma NABO?
- Wat is het programma NABO?
- Wat zijn specifieke maatregelen binnen LVO?
- Waarom toeteren treinen soms bij overwegen?
- Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met een bekeuring bij een overweg?