16 dagen werk rond Hoogeveen voorbij
Nieuws
In de vroege ochtend van maandag 23 mei reden de treinen weer tussen Meppel en Groningen. ProRail werkte 16 dagen dag en nacht door om de werkzaamheden rond Hoogeveen af te ronden.
Spoor en station vernieuwd
Verschillende stukken spoor op het traject tussen Meppel en Beilen zijn vernieuwd. We vernieuwden de spoorstaven, het ballastgrind, de dwarsliggers en de bovenleiding. Spoorvernieuwing is nodig om het spoor veilig en betrouwbaar te houden voor het toenemende treinverkeer. Ook vernieuwden we de bevloering van verschillende overwegen op het traject.
Station Hoogeveen heeft een update gekregen. De perrons zijn er volledig vernieuwd en de toegang van de stationshal vanaf het perron is aangepast. Wachten op de trein is aangenamer door nieuwe wachtruimtes en stationsmeubilair. De liften op het station zijn nog niet klaar. Naar verwachting kunnen deze eind juli gebruikt worden.
Spoorboog later verlegd
We hebben zo veel mogelijk voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd voor het verleggen van de spoorboog in Hoogeveen. Het spoorviaduct over de A28 is nu klaar voor de verlegging en we legden de nieuwe kabels en leidingen. Maar als gevolg van materiaaltekort konden we de spoorboog helaas nog niet verleggen. Dat betekent dat er nog een periode met werkzaamheden nodig is. Samen met de betrokken partijen kijkt ProRail naar een nieuw moment. Hierbij speelt mee dat we zekerheid moeten hebben dat alle materialen leverbaar zijn.
Lees verder bij
Meer nieuws
-
Kap- en snoeiwerk westzijde station Nijmegen
19 december 2024
-
Groot onderhoud station Hoorn
9 december 2024
-
Sinterklaascadeau op Amsterdam Centraal: nieuwe roltrappen UK Terminal
6 december 2024