Een overzicht: Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen over het Nederlandse spoor, over stations en ons werk. Gebruik de zoekfunctie om direct de antwoorden te vinden op jouw specifieke vragen.
- Waarom krijg ik geen informatie over werkzaamheden aan het spoor?
- Hoe beperkt ProRail hinder door werkzaamheden?
- Ik heb vertraging omdat mijn intercity achter een stop- of goederentrein rijdt.
- Waarom is koperdiefstal zo’n probleem op het spoor?
- De Spoorwerkcheck herkent mijn postcode niet. Hoe kan dit?
- Waarom vallen treinen soms uit?
- Wat doet Prorail tegen rijp en ijzel op de bovenleiding?
- Waarom heeft het spoor zoveel last van sneeuw?
- Welke maatregelen neemt ProRail tegen geluidsoverlast van treinen?
- Waarom informeert ProRail via een e-mail en niet meer via een papieren brief?
- Ontvang ik ook nog informatie per post wanneer ik mij inschrijf voor de ProRail emailservice?
- Waarom moet ik mijn adres invullen voor de e-mailservice Spoorwerk in mijn buurt?