Hoe beperkt ProRail hinder door werkzaamheden?
Veelgestelde vraag
Reizigers en vervoerders hebben soms last van onze werkzaamheden, maar we doen ons best om deze hinder zo veel mogelijk te beperken. Zo voeren we als het mogelijk is verschillende werkzaamheden tegelijkertijd uit en op rustige tijdstippen: ’s nachts en in het weekend.
Grootschalige spoorvernieuwingen kunnen ingrijpend zijn voor de omgeving. Daarom houden wij bij de planning rekening met de wensen van omwonenden, reizigers, bezoekers en andere belanghebbenden. De data voor werkzaamheden kiezen we bijvoorbeeld in overleg met vervoerders en gemeenten. Als een evenement en een grote buitendienststelling samenvallen zorgt de vervoerder voor vervangend vervoer, meestal per bus. Soms stellen we de werkzaamheden uit.
Of zocht je een naar een antwoord op deze vraag?
- Regelt ProRail vervangend vervoer bij werkzaamheden?
- Waarom informeert ProRail via een e-mail en niet meer via een papieren brief?
- Ontvang ik ook nog informatie per post wanneer ik mij inschrijf voor de ProRail emailservice?
- Waarom moet ik mijn adres invullen voor de e-mailservice Spoorwerk in mijn buurt?
- Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen voor mijn inschrijving spoorwerk in mijn buurt.
- De Spoorwerkcheck herkent mijn postcode niet. Hoe kan dit?
- Hoe vaak krijg ik e-mails over werkzaamheden?
- Waarom krijg ik geen informatie over werkzaamheden aan het spoor?
- Hoe ver woon ik van het spoor?
- Kan ik een e-mail krijgen wanneer er werkzaamheden zijn?
- Ik wil weten of er in mijn buurt aan het spoor wordt gewerkt. Ik heb geen computer of mobiele telefoon.
- Ik heb een vraag over vervangend vervoer. Waar kan ik terecht?